Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
pre predaj tovarov
A. Úvodné ustanovenia
1. Rozsah platnosti Všeobecných obchodných podmienok
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) platia pre internetový obchod www.adorehome.sk, ktorého prevádzkovateľom je Monika Zvaríková – Adore Home s miestom podnikania Juhoslovanská 2475/1, 04013 Košice-Sídlisko Ťahanovce, IČO: 57122431, zapísaná v Živnostenskom registri vedenom na Okresnom úrade Košice (ďalej len „prevádzkovateľ“ alebo „predajca“) a upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej alebo inej zmluvy (ďalej aj „zmluva“), uzavretej medzi predávajúcim na strane jednej a jej zmluvným partnerom (ako kupujúcim) na strane druhej.
1.2. Zmluvným partnerom predajcu môže byť spotrebiteľ alebo podnikateľ (spotrebiteľ a podnikateľ ďalej len „zákazník").
1.3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ").
1.4. Podnikateľom je každá fyzická osoba alebo právnická osoba (napríklad obchodná spoločnosť), ktorá vykonáva samostatne, vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť sústavnú činnosť za účelom dosiahnutia zisku, ktorá podniká na základe živnostenského alebo iného oprávnenia podľa osobitných predpisov (ďalej len „podnikateľ"). Predpokladá sa, že ak zákazník uvedie svoje IČO, resp. DIČ, koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti a platia pre neho ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa na podnikateľov.
1.5. Používaním internetového obchodu a potvrdením objednávky dáva zákazník súhlas s týmito VOP.
1.6. Tieto VOP platia pre všetky zmluvy uzavreté medzi predajcom a zákazníkom, ak neustanovia tieto VOP inak. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uvedenej v bode 1.1. vyššie. Použitie akýchkoľvek obchodných alebo iných podmienok zákazníka je výslovne vylúčené, a to aj v prípade, ak tieto obchodné alebo iné podmienky zákazníka obsahujú ustanovenie o ich prednostnom použití, ak predajca nevyjadrí s takýmito odlišnými obchodnými alebo inými podmienkami predchádzajúci písomný súhlas. Výslovný súhlas predajcu s podmienkami zákazníka sa vyžaduje vždy, a to aj v prípade, ak predajca bol oboznámený s podmienkami zákazníka a prijal bez výhrad jeho platbu.
1.7. Znenie VOP môže predajca jednostranne meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia VOP, pričom pre strany sú záväzné ustanovenia VOP platných v čase uzavretia kúpnej zmluvy.
1.8. Kontaktné informácie, identifikácia predávajúceho:
Monika Zvaríková – Adore Home
Juhoslovanská 2475/1, 04013 Košice-Sídlisko Ťahanovce
(ďalej len „sídlo“ alebo „adresa“)
IČO: 57122431
Tel. číslo: +421 949 476 788
E-mailová adresa: info@adorehome.sk
www.adorehome.sk2. Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1
Odbor výkonu dohľadu
č.: 055/729 07 05, 055/622 76 55
https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soiB. Osobitné ustanovenia pre predaj tovaru v internetovom obchode
3. Objednávka a súvisiace podmienky
3.1. Zákazník objednáva tovar prostredníctvom internetového obchodu predajcu, telefonicky alebo mailom. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú.
3.2. Pri každej objednávke musí zákazník uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; rozsah objednávaných produktov. Tieto údaje budú použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predajcom a zákazníkom a nebudú poskytnuté tretej osobe.
3.3. Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná u predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a zákazníkom ako kupujúcim. Najneskôr do 24 hodín (v pracovné dni) predajca overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú dodaciu dobu, konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto termínu je objednávka pre zákazníka záväzná.
3.4. Zákazník má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od objednania tovaru bez udania dôvodu. Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci zákazníkovi rovnakou formou, akou bola vykonaná objednávka, predovšetkým však prostredníctvom e-mailu.
3.5. Odoslaná objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky predávajúcim prostredníctvom e-mailu.
3.6. Pred odoslaním objednávky má zákazník možnosť si svoju objednávku skontrolovať, či nespravil chybu pri zadávaní objednávky a prípadne ju zmeniť.
3.7. Odoslaním objednávky zákazník záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, a že s nimi súhlasí. Odoslaním objednávky zákazník akceptuje všetky ustanovenia VOP v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.
3.8. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje zákazníkovi dodať zakúpený tovar a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru a zákazník sa zaväzuje uhradiť predajcovi cenu za tovar a tovar prevziať.
3.9. Zákazník, ktorý je spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku (cez e-shop) v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Zákazník, ktorý je spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku (cez e-shop), ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy (t. j. pred prevzatím tovaru). Toto odstúpenie je možné vykonať prostredníctvom formulára dostupného tu: Formulár na odstúpenie od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa tohto bodu VOP znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predajcovi. Zákazník, ktorý je spotrebiteľ zároveň zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
4. Kúpna cena, spôsob platby
4.1. Všetky ceny sú uvedené v eurách (EUR) a sú uvedené vrátane DPH.
4.2. Platba môže byť realizovaná kartou, prevodom na bankový účet predajcu alebo hotovostne, ak je pre príslušnú objednávku daná platobná metóda k dispozícii. Ak si zákazník zvolil spôsob platby vopred prevodom na účet, lehota splatnosti kúpnej ceny je 15 kalendárnych dní od potvrdenia prijatia objednávky, po márnom uplynutí tejto lehoty je objednávka automaticky stornovaná z dôvodu nezaplatenia kúpnej ceny. V prípade, ak má zákazník záujem o dodanie tovaru z internetového obchodu predajcu, je potrebné tento tovar znovu objednať.
4.3. V prípade platby platobnou kartou je cena odpočítaná z bankového účtu zákazníka najskôr pri odoslaní tovaru, pri bežnom a rýchlom bankovom prevode bezprostredne po uskutočnení prevodu zákazníkom.
4.4. Predajca a zákazník sa týmto dohodli, že faktúry budú zasielané zákazníkovi elektronicky na emailovú adresu uvedenú zákazníkom v rámci objednávky, prípadne na e-mailovú adresu uvedenú v zákazníckom účte zákazníka. Zákazník zaplatením ceny tovaru na základe elektronickej faktúry vydanej predajcom súhlasí s jej vydaním v elektronickej podobe. Faktúra bude odoslaná až s expedíciou poslednej zásielky tovaru.
4.5. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom doručenia potvrdenia o odoslaní tovaru na e-mailovú adresu zákazníka predajcom, ktorý potvrdí odoslanie tovaru prostredníctvom e-mailovej správy o odoslaní tovaru po predchádzajúcom preverení dostupnosti tovaru. V opačnom prípade k uzavretiu zmluvy nedôjde, zákazník nie je svojou objednávkou viazaný a suma rezervovaná na platobnej karte bude uvoľnená v súlade s podmienkami príslušných poskytovateľov platobných služieb.
5. Miesto a čas plnenia
5.1. Predajca si splní svoju povinnosť odovzdať tovar zákazníkovi tak, že predajca zákazníkovi umožní disponovať s tovarom na mieste dodania a zákazníka o tom včas informuje.
5.2. Dodanie tovaru sa uskutoční na dodacej adrese v Slovenskej republike, ktorú zákazník, ktorý je spotrebiteľom uviedol.
5.3. Ak predajca tovar zákazníkovi odošle, odovzdáva predajca tovar zákazníkovi, ktorý je spotrebiteľom v okamihu, keď ho zákazník prevezme alebo ním určená tretia osoba na mieste plnenia. Tovar je doručovaný na miesto dodania určeného zákazníkom, ak je to podľa povahy tovaru možné.
5.4. Nebezpečenstvo škody, náhodnej skazy a náhodného zhoršenia kvality a straty predaného tovaru prechádza na zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, prevzatím tovaru. Pokiaľ mal zákazník prevziať tovar od dopravcu, prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru na zákazníka prevzatím tovaru na mieste dodania ním určenom okamihom, keď mu bolo umožnené disponovať tovarom, nie však skôr, ako v určenom čase dodania.
5.5. Ak je zákazník podnikateľom, určí sa miesto dodania tovaru a prípadných nárokov z náhradného/dodatočného plnenia dohodou.
5.6. Ak predajca tovar odošle, predajca uskutoční dodanie tovaru zákazníkovi, ktorý je podnikateľom, odovzdaním tovaru prvému dopravcovi na prepravu tovaru pre zákazníka a umožní zákazníkovi uplatniť si voči dopravcovi práva z prepravnej zmluvy.
5.7. Nebezpečenstvo škody a náhodného zhoršenia kvality a straty predaného tovaru prechádza v prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, prevzatím tovaru zákazníkom, alebo osobou oprávnenou na prevzatie. V prípade kúpy s následným zaslaním tovaru prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia alebo náhodného zhoršenia kvality predaného tovaru na zákazníka už odovzdaním tovaru prvému dopravcovi na prepravu.
5.8. V prípade zaslania tovaru sa uskutoční preprava tovaru prostredníctvom poštových alebo zasielateľských služieb.
5.9. Spôsob dodania závisí od objednaného tovaru a je ponúkaný predajcom pred uzavretím zmluvy.
5.10. Predajca a zákazník sa dohodli, že doba dodania tovaru je individuálna a je uvedená pri jednotlivých tovarových položkách (produktoch) v internetovom obchode predávajúceho. Dodacia lehota tovaru je však obvykle 3 až 9 pracovných dní a v prípade tovaru na objednávku 9 až 14 pracovných dní.
5.11. V prípade ak sú predmetom jednej objednávky tovary s rôznym údajom o dobe dodania, pre všetky tovarové položky doručované jednou zásielkou platí údaj o najdlhšej dobe dodania. Uvedená doba dodania tovaru začína plynúť: v prípade platby v bankovou kartou, cez PayPal alebo bežným či rýchlym bankovým prevodom prvý pracovný deň po tom, čo predajca obdrží platbu.
5.12. Doručenie tovaru prevádzkovateľom poštových služieb prebieha od pondelka do piatku okrem štátom uznaných štátnych sviatkov. Doručenie dodávok tovaru zasielateľskou spoločnosťou prebieha v pracovných dňoch od pondelka do piatku, okrem štátom uznaných štátnych sviatkov v bežnom čase pre vybraného dopravcu predajcu.
6. Zákonná zodpovednosť za vady, záruka a práva z vadného plnenia
6.1. Zodpovednosť za vady a uplatnenie si práv zo zodpovednosti za vady zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi sa riadia Reklamačný poriadok predajcu (zverejnený na www.adorehome.sk) a príslušnými právnymi predpismi slovenského práva (najmä ustanovenie § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa). V prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi sa uplatňujú príslušné ustanovenia § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.
6.2. Predajca zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania kupujúcemu, a ktorá sa prejaví do dvoch (2) rokov od dodania tovaru kupujúcemu.
6.3. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa článku 6.2. týchto VOP, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania, ak predajca nepreukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
6.4. Predajca nezodpovedá za vadu / vady tovaru:
(a) o ktorých zákazník preukázateľne vedel pri uzatváraní kúpnej zmluvy, a to najmä, ak je vada už v čase prevzatia a pre takú vadu je dohodnutá zľava z kúpnej ceny;
(b) ktorá sa prejavila po uplynutí doby uvedenej v článku 6.2. týchto VOP;
(c) ktoré boli spôsobené používaním tovaru, jeho uchovávaním a skladovaním, v rozpore s pokynmi, návodom na používanie či inou dokumentáciou poskytnutou predávajúcim pred uzatvorením kúpnej zmluvy alebo poskytnutou predávajúcim s tovarom, alebo zanedbaním starostlivosti o takýto tovar v rozpore s uvedeným;
(d) ktoré boli spôsobené nesprávnym umiestnením veci či nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak: (1) umiestnenie veci, montáž alebo inštalácia neboli súčasťou kúpnej zmluvy a/alebo nebola vykonaná predajcom alebo na jeho zodpovednosť; alebo (2) umiestnenie veci, montáž alebo inštalácia, ktorú mal vykonať zákazník, vykonal nesprávne v dôsledku iných skutočností, ako nedostatkov pokynov, návodu na montáž alebo inštaláciu, ktoré mu poskytol predávajúci;
(e) vzniknuté v dôsledku uplynutia životnosti tovaru alebo jeho častí v súlade s legitímnym očakávaním zákazníka;
(f) ak zodpovednosť za také vady nemožno pripísať predajcovi (napr. vyššia moc), ak to umožňujú platné právne predpisy; a
(g) ak tak stanovia príslušné právne predpisy.
6.5. V prípade existencie vád tovaru má zákazník voči predajcovi nasledovné nároky zo zákonnej zodpovednosti za vady:
(a) právo na odstránenie vady tovaru v primeranej lehote (t. j. výmena tovaru alebo jeho oprava), ak je vada odstrániteľná;
(b) právo na zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak je vada neodstrániteľná.
6.6. Predajca zodpovedá za dodanie tovaru zákazníkovi v súlade s dohodnutými požiadavkami, ktoré sú obsiahnuté v kúpnej zmluve, a so všeobecnými požiadavkami, ktoré sú stanovené právnymi predpismi, technickými normami, či ktoré možno dôvodne očakávať od obdobného tovaru alebo s vyhlásením predávajúceho alebo výrobcu, a to najmä formou propagácie tovaru. Zároveň predajca zodpovedá za to, že používanie tovaru zákazníkom neznemožňujú alebo neobmedzujú práva tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva.
6.7. Zodpovednosť predajcu voči zákazníkom sa riadi príslušnými právnymi predpismi.
7. Omeškanie, vyššia moc
7.1. Predajca nie je v omeškaní, pokiaľ nemôže svoj záväzok riadne splniť v dôsledku omeškania, napr. prekážky na strane zákazníka. Termín dodania tovaru sa v takomto prípade predĺži o dobu, počas ktorej bol zákazník v omeškaní so splnením svojich povinností a to až do okamihu, kedy sa predajca preukázateľne dozvie o tom, že omeškanie zákazníka je ukončené.
7.2. Čas dodania tovaru sa primerane predlžuje o čas trvania dôvodov vyššej moci (ide najmä, nie však výlučne o skutočnosti nepredvídateľné, prípadne predvídateľné, ale neovplyvniteľné, pričom majú vplyv na včasnú realizáciu montáže, vyhotovenie alebo dodanie objednaného tovaru napr.: štrajky, opatrenia orgánov verejnej moci napr. z dôvodu núdzového stavu, mimoriadnej situácie, prírodné živly a katastrofy).
7.3. Pokiaľ sa v dôsledku vyššej moci stane plnenie predajcu nemožným, jeho povinnosť dodať tovar zákazníkovi zaniká, pokiaľ sa stane plnenie splniteľným len pri zvýšených hospodárskych nákladoch, môže predajca od zmluvy odstúpiť.
7.4. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy z dôvodu vyššej moci výhradne do času dodania tovaru, resp. ak mu tovar ešte nebol dodaný.
C. Spoločné a záverečné ustanovenia
8. Výhrada vlastníckeho práva
8.1. U zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, si predajca vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, ktorý je predmetom zmluvy až do úplného zaplatenia kúpnej ceny podľa príslušnej kúpnej zmluvy, t. j. vlastnícke právo k tovaru prechádza na zákazníka až úplným zaplatením kúpnej ceny.
8.2. Pre zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, platí, že tovar zostáva vo vlastníctve predajcu až do okamihu úplného zaplatenia ceny ako aj všetkých existujúcich alebo budúcich pohľadávok, ktoré má aktuálne alebo do budúcnosti predajca voči zákazníkovi. Zákazník, ktorý je podnikateľom, je povinný nakladať s tovarom s riadnou starostlivosťou, poistiť ho na svoje náklady dostatočne pre prípad poškodenia ohňom, vodou, krádežou, ako aj proti ostatným poistným rizikám vo výške hodnoty nového tovaru. Ak sú nutné údržbové a inšpekčné práce, je zákazník povinný ich vykonať včas a na vlastné náklady.
9. Informácie k elektronickej evidencii tržieb
9.1. Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov je predajca ako podnikateľ povinný evidovať tržbu v elektronickej registračnej pokladnici alebo v systéme e-kasa prostredníctvom pokladnice e-kasa klient bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Ak predajca nemôže z dôvodu prekročenia hraničnej doby odozvy zaevidovať tržbu v systéme e-kasa, je povinná uložiť dátovú správu v on-line registračnej pokladnici.
9.2. Predajca je povinný po zaevidovaní tržby v elektronickej registračnej pokladnici alebo v pokladnici e-kasa klient odovzdať zákazníkovi pokladničný doklad okrem kópie pokladničného dokladu ihneď po jeho vytlačení v elektronickej registračnej pokladnici alebo v pokladnici e-kasa klient.
10. Ochrana osobných údajov
10.1. Ochrana osobných údajov zákazníka, ktorý je fyzickou osobou, je poskytovaná Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov), a právnymi predpismi SR doplňujúcimi niektoré jeho ustanovenia.
10.2. Predajca zaobchádza s údajmi zákazníkov zodpovedne. Ďalšie informácie k téme ochrany osobných údajov (bez ohľadu na kódexy správania), ako aj zásady spracúvania osobných údajov vrátane problematiky ukladania tzv. cookies do počítača zákazníka sú uvedené v samostatnom dokumente Vyhlásenie o ochrane osobných údajov, ktoré nájdete na adrese www.adorehome.sk.
11. Rozhodné právo, jazyk zmluvy, jurisdikcia
11.1. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa v prípade zákazníkov - podnikateľov vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej aj „Obchodný zákonník“), a v prípade zákazníkov - spotrebiteľov sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení (ďalej aj „Občiansky zákonník“), zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej aj „zákon o ochrane spotrebiteľa“). Použitie obchodných zvyklostí zachovávaných v danom odvetví podnikania predajcu, resp. zákazníka, ktorý je podnikateľom, sa vylučuje.
11.2. Zmluvným jazykom je slovenčina.
11.3. Súdna príslušnosť pre akýkoľvek spor vzniknutý zo zmluvných vzťahov uzatvorených na základe týchto VOP sa riadi podľa príslušných slovenských právnych predpisov.
11.4. Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava (http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke: https://www.economy.gov.sk/uploads/files/h4KzPlX2.pdf?csrt=6682598522903021307). Spotrebiteľ taktiež môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu riešenia sporov online, zriadenú Európskou Komisiou, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči zákazníkovi uzavretím zmluvy. Platne uzavretá zmluva sa spravuje VOP platnými v čase jej uzavretia. Predajca oznamuje zmeny VOP na svojej internetovej stránke www.adorehome.sk.
12.2. Tieto VOP sú k dispozícii na adrese www.adorehome.sk. Tieto VOP sú platné a účinné od 01.08.2025.
12.3. Prípady a situácie neupravené týmito VOP sa budú posudzovať podľa príslušných ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov, pričom kogentné ustanovenia predpisov na úseku ochrany spotrebiteľa majú prednosť pred týmito VOP, ak je zákazník spotrebiteľom v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa resp. Občianskeho zákonníka.
12.4. Žiadna za strán nemá právo bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej strany postúpiť, previesť alebo nakladať, vcelku či čiastočne, s príslušnými právami, nárokmi a záväzkami na základe tejto zmluvy, ak nie je v týchto VOP ustanovené inak. Ak sa jedna alebo viac častí týchto VOP stane z akýchkoľvek dôvodov právne neúčinnou, netýka sa to zostávajúcich časti týchto VOP.
12.5. Predajca si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predajca kontaktuje zákazníka, ktorý má pri takto upravených cenách právo objednávku stornovať.
12.6. Objednávky v internetovom obchode predajcu môžu byť prijímané 24 hodín denne 7 dní v týždni.
Stav všeobecných obchodných podmienok: 01.08.2025.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
pre poskytovanie služieb
A. Úvodné ustanovenia
1. Rozsah platnosti Všeobecných obchodných podmienok
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) platia pre internetový obchod www.adorehome.sk, ktorého prevádzkovateľom je Monika Zvaríková – Adore Home s miestom podnikania [Juhoslovanská 2475/1, 04013 Košice-Sídlisko Ťahanovce], IČO: [57122431], zapísaná v Živnostenskom registri vedenom na Okresnom úrade Košice (ďalej len „prevádzkovateľ“ alebo „zhotoviteľ“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmluvy o dielo, ktorej predmetom je poskytnutie Služby reorganizácie, upratovania, vypratávania a následnej organizácie domových, bytových a nebytových priestorov (ďalej aj „zmluva“), uzavretej medzi zhotoviteľom na strane jednej a jej zmluvným partnerom (ako objednávateľom) na strane druhej.
1.2. Zmluvným partnerom zhotoviteľa môže byť spotrebiteľ alebo podnikateľ (spotrebiteľ a podnikateľ ďalej len „zákazník").
1.3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ").
1.4. Podnikateľom je každá fyzická osoba alebo právnická osoba (napríklad obchodná spoločnosť), ktorá vykonáva samostatne, vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť sústavnú činnosť za účelom dosiahnutia zisku, ktorá podniká na základe živnostenského alebo iného oprávnenia podľa osobitných predpisov (ďalej len „podnikateľ"). Predpokladá sa, že ak zákazník uvedie svoje IČO, resp. DIČ, koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti a platia pre neho ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa na podnikateľov.
1.5. Používaním internetového obchodu a potvrdením objednávky dáva zákazník súhlas s týmito VOP.
1.6. Tieto VOP platia pre všetky zmluvy uzavreté medzi zhotoviteľom a zákazníkom, predmetom ktorých je Služba reorganizácie, upratovania, vypratávania a následnej organizácie domových, bytových a nebytových priestorov.], ak neustanovia tieto VOP inak. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy o dielo uvedenej v bode 1.1. vyššie. Použitie akýchkoľvek obchodných alebo iných podmienok zákazníka je výslovne vylúčené, a to aj v prípade, ak tieto obchodné alebo iné podmienky zákazníka obsahujú ustanovenie o ich prednostnom použití, ak zhotoviteľ nevyjadrí s takýmito odlišnými obchodnými alebo inými podmienkami predchádzajúci písomný súhlas. Výslovný súhlas zhotoviteľ s podmienkami zákazníka sa vyžaduje vždy, a to aj v prípade, ak zhotoviteľ bol oboznámený s podmienkami zákazníka a prijala bez výhrad jeho platbu.
1.7. Znenie VOP môže zhotoviteľ jednostranne meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia VOP, pričom pre strany sú záväzné ustanovenia VOP platných v čase uzavretia zmluvy.
1.8. Kontaktné informácie, identifikácia zhotoviteľa:
Monika Zvaríková – Adore Home
Juhoslovanská 2475/1, 04013 Košice-Sídlisko Ťahanovce
(ďalej len „sídlo“ alebo „adresa“)
IČO: 57122431
Tel. číslo: +421 949 476 788
E-mailová adresa: info@adorehome.sk
www.adorehome.sk2. Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1
Odbor výkonu dohľadu
č.: 055/729 07 05, 055/622 76 55
https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soiB. Osobitné ustanovenia pre poskytnutie služby
3. Objednávka a súvisiace podmienky
3.1. Zákazník objednáva službu na osobnom stretnutí so zhotoviteľom, prostredníctvom internetového obchodu zhotoviteľa, telefonicky alebo mailom. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú. V prípade objednávky služby prostredníctvom osobného stretnutia sa objednávka považuje za záväznú až zaslaním mailu s objednávkou od zákazníka zhotoviteľovi.
3.2. Pri každej objednávke musí zákazník uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, rozsah objednávanej služby. Tieto údaje budú použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi zhotoviteľom a zákazníkom a nebudú poskytnuté tretej osobe.
3.3. Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme zhotoviteľa a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim. Najneskôr do 24 hodín (v pracovné dni) zhotoviteľ overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú dodaciu dobu alebo termín odberu, konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto termínu je objednávka pre kupujúceho záväzná.
3.4. Zákazník má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od objednania služby bez udania dôvodu. Potvrdenie stornovania oznámi zhotoviteľ zákazníkovi písomnou formou.
3.5. Odoslaná objednávka je návrhom zmluvy o dielo. Zmluva o dielo je uzavretá potvrdením objednávky predávajúcim prostredníctvom e-mailu alebo podpisom písomnej zmluvy o dielo.
3.6. Pred odoslaním objednávky alebo podpisom zmluvy o dielo má zákazník možnosť si svoju objednávku skontrolovať, či nespravil chybu pri zadávaní objednávky a prípadne ju zmeniť.
3.7. Odoslaním objednávky alebo podpisom zmluvy o dielo zákazník záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, a že s nimi súhlasí. Odoslaním objednávky kupujúci akceptuje všetky ustanovenia VOP v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.
3.8. Poskytnutie služby sa vykoná na mieste a čase dohodnutom so zákazníkom.
3.9. Zákazník je povinný na vlastné náklady zabezpečiť všetky potrebné povolenia alebo súhlasy, ak sú potrebné na montáž, vrátane stavebnej pripravenosti, ak sa so zhotoviteľom nedohodne inak. Zhotoviteľ môže odmietnuť poskytnúť službu, najmä ak zákazník nezabezpečí stavebnú pripravenosť alebo potrebné povolenia, alebo ak zákazník trvá na nedodržaní technologických postupov, alebo použití chybného tovaru, alebo ak sú na mieste montáže nehygienické podmienky. V takom prípade je zákazník povinný zaplatiť zhotoviteľovi zmluvnú pokutu vo výške nákladov na dopravu. Touto zmluvnou pokutou však nie je dotknuté ani obmedzené právo zhotoviteľa na náhradu prípadnej škody. Zhotoviteľ nezodpovedá za škody alebo vady spôsobené skutočnosťami uvedenými v tomto odseku vrátane oneskorenia poskytnutia služby.
3.10. Zákazník sa zaväzuje poskytnúť zhotoviteľovi všetku potrebnú súčinnosť na riadne a včasné poskytnutie služby podľa zmluvy medzi zhotoviteľom a zákazníkom, vrátane zabezpečenia dodávky elektrickej energie alebo (teplej a studenej) vody, a to na náklady zákazníka. Zákazník ďalej zabezpečí, aby tovar, ak je potrebná jeho montáž, vrátane všetkých dielov potrebných na montáž, bol v dobrom, nepoškodenom a kompletnom stave, a zabezpečí, aby proces montáže nebol rušený inými stavebnými alebo podobnými prácami v mieste montáže tovaru, v opačnom prípade zákazník znáša všetky náklady, ktoré mu v tejto súvislosti vzniknú.
3.11. Zákazník je povinný poskytnutie služby riadne a včas prevziať a zaplatiť dohodnutú cenu za službu, pričom dielo môže byť prevzaté s výhradami. Zákazník je oprávnený odmietnuť prevzatie len v prípade zjavných podstatných vád. Iné vady nezbavujú zákazníka povinnosti prevziať službu alebo zaplatiť cenu za poskytnutie služby.
3.12. Cena za práce, ktoré boli dohodnuté až pri poskytovaní služby (atypické práce, ktoré boli zistené až pri poskytovaní služby), sa určuje zmluvne ako dodatok k objednávke a je splatná najneskôr pri prevzatí diela.
3.13. Zákazník, ktorý je spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku (cez e-shop) v lehote 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. Zákazník, ktorý je spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Toto odstúpenie je možné vykonať prostredníctvom formulára dostupného tu: Formulár na odstúpenie od zmluvy.
4. Cena, spôsob platby
4.1. Všetky ceny sú uvedené v eurách (EUR) a sú uvedené vrátane DPH.
4.2. Platba môže byť realizovaná kartou, prevodom na bankový účet zhotoviteľa alebo hotovostne, ak je pre príslušnú objednávku daná platobná metóda k dispozícii. Ak si zákazník zvolil spôsob platby vopred prevodom na účet, lehota splatnosti kúpnej ceny je 15 kalendárnych dní od potvrdenia prijatia objednávky, po márnom uplynutí tejto lehoty je objednávka automaticky stornovaná z dôvodu nezaplatenia kúpnej ceny. V prípade, ak má zákazník záujem o dodanie služby, je potrebné službu znovu objednať.
4.3. Zhotoviteľ a zákazník sa týmto dohodli, že faktúry budú zasielané zákazníkovi elektronicky na emailovú adresu uvedenú zákazníkom v rámci objednávky, prípadne na e-mailovú adresu uvedenú v zákazníckom účte zákazníka. Zákazník zaplatením ceny služby na základe elektronickej faktúry vydanej zhotoviteľom súhlasí s jej vydaním v elektronickej podobe. Faktúra bude odoslaná až s expedíciou poslednej zásielky tovaru.
5. Omeškanie, vyššia moc
5.1. Zhotoviteľ nie je v omeškaní, pokiaľ nemôže svoj záväzok riadne splniť v dôsledku omeškania, napr. prekážky na strane zákazníka. Termín poskytnutia služby sa v takomto prípade predĺži o dobu, počas ktorej bol zákazník v omeškaní so splnením svojich povinností a to až do okamihu, kedy sa zhotoviteľ preukázateľne dozvie o tom, že omeškanie zákazníka je ukončené.
5.2. Čas realizácie služby sa primerane predlžuje o čas trvania dôvodov vyššej moci (ide najmä, nie však výlučne o skutočnosti nepredvídateľné, prípadne predvídateľné, ale neovplyvniteľné, pričom majú vplyv na včasnú realizáciu montáže, vyhotovenie alebo dodanie objednaného tovaru napr.: štrajky, opatrenia orgánov verejnej moci napr. z dôvodu núdzového stavu, mimoriadnej situácie, prírodné živly a katastrofy).
5.3. Pokiaľ sa v dôsledku vyššej moci stane plnenie zhotoviteľa nemožným, jeho povinnosť poskytnúť službu zákazníkovi zaniká, pokiaľ sa stane plnenie splniteľným len pri zvýšených hospodárskych nákladoch, môže zhotoviteľ od zmluvy odstúpiť.
5.4. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy z dôvodu vyššej moci výhradne do času realizácie služby.
6. Zodpovednosť za vady, záruka
6.1. Zodpovednosť za vady a uplatnenie si práv zo zodpovednosti za vady zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi sa riadia Reklamačným poriadkom zhotoviteľa (zverejnený na www.adorehome.sk) a príslušnými právnymi predpismi slovenského práva (najmä ustanovenie § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľa). V prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi sa uplatňujú príslušné ustanovenia § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.
6.2. Zodpovednosť zhotoviteľa voči zákazníkom sa riadi príslušnými právnymi predpismi.
C. Spoločné a záverečné ustanovenia
7. Informácie k elektronickej evidencii tržieb
7.1. Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov je zhotoviteľ ako podnikateľ povinný evidovať tržbu v elektronickej registračnej pokladnici alebo v systéme e-kasa prostredníctvom pokladnice e-kasa klient bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Ak zhotoviteľ nemôže z dôvodu prekročenia hraničnej doby odozvy zaevidovať tržbu v systéme e-kasa, je povinná uložiť dátovú správu v on-line registračnej pokladnici.
7.2. Zhotoviteľ je povinný po zaevidovaní tržby v elektronickej registračnej pokladnici alebo v pokladnici e-kasa klient odovzdať zákazníkovi pokladničný doklad okrem kópie pokladničného dokladu ihneď po jeho vytlačení v elektronickej registračnej pokladnici alebo v pokladnici e-kasa klient.
8. Ochrana osobných údajov
8.1. Ochrana osobných údajov zákazníka, ktorý je fyzickou osobou, je poskytovaná Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov), a právnymi predpismi SR doplňujúcimi niektoré jeho ustanovenia.
8.2. Zhotoviteľ zaobchádza s údajmi zákazníkov zodpovedne. Ďalšie informácie k téme ochrany osobných údajov (bez ohľadu na kódexy správania) sú uvedené vo Vyhlásení o ochrane osobných údajov, ktoré nájdete na adrese www.adorehome.sk.
9. Rozhodné právo, jazyk zmluvy, jurisdikcia
9.1. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú primerane aj VOP pre predaj tovarov.
9.2. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa v prípade zákazníkov - podnikateľov vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej aj „Obchodný zákonník“), a v prípade zákazníkov - spotrebiteľov sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení (ďalej aj „Občiansky zákonník“), zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej aj „zákon o ochrane spotrebiteľa“). Použitie obchodných zvyklostí zachovávaných v danom odvetví podnikania zhotoviteľa, resp. zákazníka, ktorý je podnikateľom, sa vylučuje.
9.3. Zmluvným jazykom je slovenčina.
9.4. Súdna príslušnosť pre akýkoľvek spor vzniknutý zo zmluvných vzťahov uzatvorených na základe týchto VOP sa riadi podľa príslušných slovenských právnych predpisov.
9.5. Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava (http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke: https://www.economy.gov.sk/uploads/files/h4KzPlX2.pdf?csrt=6682598522903021307). Spotrebiteľ taktiež môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu riešenia sporov online, zriadenú Európskou Komisiou, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči zákazníkovi uzavretím zmluvy. Platne uzavretá zmluva sa spravuje VOP platnými v čase jej uzavretia. Zhotoviteľ oznamuje zmeny VOP na svojej internetovej stránke www.adorehome.sk.
10.2. Tieto VOP sú k dispozícii na adrese sídla zhotoviteľa a elektronicky na adrese www.adorehome.sk. Tieto VOP sú platné a účinné od 01.08.2025.
10.3 Prípady a situácie neupravené týmito VOP sa budú posudzovať podľa príslušných ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov, pričom kogentné ustanovenia predpisov na úseku ochrany spotrebiteľa majú prednosť pred týmito VOP, ak je zákazník spotrebiteľom v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa resp. Občianskeho zákonníka.
10.4. Žiadna za strán nemá právo bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej strany postúpiť, previesť alebo nakladať, vcelku či čiastočne, s príslušnými právami, nárokmi a záväzkami na základe tejto zmluvy, ak nie je v týchto VOP ustanovené inak. Ak sa jedna alebo viac častí týchto VOP stane z akýchkoľvek dôvodov právne neúčinnou, netýka sa to zostávajúcich časti týchto VOP.
10.5. Zhotoviteľ si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny zhotoviteľ kontaktuje zákazníka, ktorý ma pri takto upravených cenách právo objednávku stornovať.
10.6. Objednávky v internetovom obchode zhotoviteľa môžu byť prijímané 24 hodín denne 7 dní v týždni.
Stav všeobecných obchodných podmienok: 01.08.2025.